Tefal GV9822 Pro Express Vision GV9822 Stoomgenerator - Reviews

• Best Reviewed jul 2024

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal GV9822 Pro Express Vision GV9822 Stoomgenerator op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

w***************@h********** 23-07-2024

Deze stoomgenerator van Tefal is een echte aanrader voor iedereen! Sinds een paar weken heb ik deze nieuwe stoomgenerator in gebruik en gebruik hem dagelijks, maar wat een aanrader is dit. Bij het uitpakken merkte ik al dat alles aan en rond dit product is gemaakt van hoogwaardige kwaliteit materialen en dat is goed terug te voelen als je de stoomgenerator gebruikt. Alles voelt kwalitatief sterk aan en het apparaat is gemakkelijk te gebruiken. Daarnaast bevat het ook veel verschillende functies waardoor je altijd goed resultaat behaalt en je er altijd netjes bijloopt. Ik ben dan ook super te spreken over wat je er mee kan en hij is super gemakkelijk in gebruik. Alles spreekt voor zich en werkt volgens verwachting. Het resultaat is dan ook top en heb niks kunnen vinden dat mij niet aanspreekt. Echt een aanrader voor iedereen die zoekt naar een goede stoomgenerator.

Rowinn 17-07-2024

Wat een geweldig apparaat, aanrader!

Dit is intussen mijn tweede strijkijzer die ik ooit heb gekocht en ik kan niet anders dan zeggen dat ik ontzettend onder de indruk ben! Wat een geweldig, krachtig apparaat! Ik ben hier helemaal fan van!

Het apparaat is wat groter dan de gemiddelde strijkijzer, maar de kracht en stoom die hieruit komen is in een woord: fantastisch! Ook ligt deze strijkijzer nog eens goed in de hand, niet te zwaar- gewoon goed in balans. Je merkt door het handvat ook dat het een kwalitatief goed product is.

Linnen overhemden, katoenen overhemden- in een mum van tijd zijn deze gladgestreken en kun je deze dragen naar kantoor of speciale gelegenheden. Zeker in vergelijking met mijn eerdere strijkijzer van Philips is dit echt een parel van een strijkijzer!

Daarnaast, de verlichting die er in de strijkijzer zit is ook top! Je denkt het niet nodig te hebben maar is een goede toevoeging. Mijn ervaring is top en ik raad dan ook echt iedereen aan deze strijkijzer aan te schaffen!

Pluspunten

• Krachtig
  • Kwaliteit

Minpunten

• Redelijk duur in aanschaf

g*********************@g******** 17-07-2024

Wij gebruiken hem een aantal weken en zijn zeer tevreden.
Dit is onze derde stoomgenerator, maar deze is veruit de beste. Hij is gemakkelijk in te stellen en knoppen zijn makelijk te begrijpen. Lampje is handig. Apparaat warmt zeer snel op, zodat je vrijwel direct kan beginnen. Hij strijkt bijzonder strak. Het snoer is lang genoeg en heeft een opbergmogelijkheid. Helaas is het reservoir wel snel leeg. Ontkalken gaat makkelijk aan de zijkant van het apparaat. Verder heeft hij weinig onderhoud nodig. Vanwege het gewicht is wel een stevige strijkplank nodig

pascal5623 17-07-2024

Top strijkijzer

Ik heb normaal gezien een hekel aan strijken maar ik ondervind dat het nu veel sneller gaat, wat duidelijk een pluspunt is.
Ik ben dus zeker tevreden, maakt het leven aangenamer :-)
Daar deze ook met stoom is lijkt het mooier gestreken en gaat vlugger :-) .
Als we toch even negatief mogen zijn vind ik dit persoonlijk een duur strijkijzer maar kwaliteit moet betaald worden. En de kabel lijkt me toch een beetje stug

Pluspunten

• stoomfunctie
  • snelheid

Minpunten

• prijs
  • stugge kabel

b***********@u********* 16-07-2024
  • Product vandaag in bezit

Ik heb nog nooit zo n super fijn strijk systeem gehad. Blouses super glad, stevig stoomsysteem en prachtig design. Ik strijk vrijwel iedere dag voor een gezin van 5, waarbij de tijdbesparing echt een groot pluspunt is. De kleding van mijn gezin is binnen mum van tijd prachtig glad en ready voor gebruik! Echt een verrijking om te mogen gebruiken. Het apparaat zelf is misschien wat groot door de bak water welke aan de onderkant zit, maar dit is tevens ook wel weer te begrijpen. Mocht je echter geen standaard plek hebben om het apparaat op te baren, houdt dan wel rekening met het feit dat deze 'van formaat' is.

d*********@l****** 16-07-2024

Laat ik beginnen met te zeggen dat ik dit de beste stoomgenerator vind die ik ook in mijn bezit heb gehad, ondanks dat ik deze nu pas een paar weken thuis heb. Ik ben echt gigantisch te spreken over dit apparaat. Het begint al met het resultaat wat ik iedere beurt op mijn kleding behaal. Ik gebruik hem dagelijks en hij is super gemakkelijk te gebruiken en alles wijst voor zich, maar het resultaat is echt super. Alles ziet er netjes en fris uit na een strijkbeurt. De kwaliteit van de gebruikte materialen voelt ook heel goed aan waardoor je waar krijgt voor je geld en een echte topmachine in handen hebt. Alles voelt goed aan en alle verschillende functies en mogelijkheden spreken voor zich. Echt een top stoomgenerator die aan te raden is voor een ieder die net als ik op zoek was naar een nieuwe/vervangende stoomgenerator. Geslaagd product van Tefal deze.

Leo Logister 15-07-2024

Stoomt mega lekker

De Tefal stoomgenerator is uitpakken en strijken maar! Bediening spreekt voor zich, dus de gebruiksaanwijzing blijft nog even in de verpakking. Eerste indruk is al meteen: VEEL stoom. Maar dat helpt natuurlijk wel meteen om de kreukels er vlot uit te strijken, Stoom is trouwens ook nog in te stellen, maar let bij max op de warme stoom eromheen. Led verlichting is wel praktisch, je ziet duidelijk nóg wat beter waar je kunt gladstrijken. De zool voelt goed glad aan en gaat soepel over de stof. Handig is ook dat watertank los kan, dus even naar kraan lopen om bij te vullen is zo gebeurt. Al met al dus heel tevreden.

Pluspunten

• Goede strijk-kwaliteit
  • Afneembaar waterreservoir
  • Gladde zool

Minpunten

• prijzig

tkluitmans 15-07-2024

Lichtfunctie, veel stoomafgifte en makkelijk in gebruik !

Dit is echt een design toestel, van deze generatie. De lichtfunctie ken ik niet bij een strijkijzer, maar wel bij mijn stofzuiger b.v. Het is echt een uitkomst, omdat mijn kamer donker is en ik slecht zie. Het licht tijdens het strijken, is echt een uitkomst ! Wat opvalt is dat strijkijzer licht is en gemakkelijk hanteerbaar. Belangrijk is dat de stoom constant is. Dit toestel heeft bovendien een Boost functie. Ontkalken is niet nodig en kalk verwijderen heel makkelijk. Het strijkijzer klikt makkelijk, d.m.v. een hendel, op de watertank/het basisstation. De standaard stand (Smart) voldoet voor alle soorten materiaal en kledingstukken. Ik denk dat ik de verschillende standen niet zal gaan gebruiken en volsta met de Smart stand. Een nadeel vind ik de relatief kleine watertank en ik vind deze kleur (blauw) ook niet mooi.

Pluspunten

• standaardstand en keuzestanden
  • verlichting aan voorzijde
  • genereert veel stoom

Minpunten

• de kleur (blauw)
  • de kleine watertank

Annebertie 13-07-2024

Krachtig apparaat

Ik heb al jaren naar tevredenheid een stoom generator van hetzelfde merk. Maar die was aan vervanging toe. Na wat zoek en vergelijken op deze uitkomen, mede door alle ‘snufjes’ die erop zitten (ben daar dol op.
Nu een aantal weken gebruik en ben erg tevreden. Hij warmt snel op en heeft een afneembaar water reservoir wat erg handig is. En wat een stoomkracht, strijkt alles moeiteloos glad. Wel oppassen voor je vingers, zeker als je de boost gebruikt.
Ook beddengoed, zelfs meerdere lagen tegelijk gaat zonder moeite met een heel strak resultaat.
De stoom is in te stellen zodat t voor nagenoeg alle stoffen geschikt is. Met name de automatische stand gebruik ik veel, je hoeft dan niks in te knijpen voor stoom. Dat gebeurt als je de stof aanraakt.
Ook het lampje heeft echt meerwaarde (waar ik vooraf aan twijfelde)
Al met al een krachtig apparaat met een geweldig resultaat. Blij met mijn aankoop.

Pluspunten

• Lichte strijkbout
  • Afneembaar reservoir
  • Instelbare stoomkracht

Minpunten

• Summiere handleiding

Ayse 13-07-2024

Erg snel en praktisch in gebruik!

Na 13 jaar trouwe dienst, heeft mijn Tefal stoomgenerator het opgegeven. Had eerlijk niet gedacht dat ik een stoomgenerator van vergelijkbare kwaliteit kan vinden. Zo zo blij met mijn Tefal Pro Express Vision. Het apparaat heeft een mooi design en het is fijn dat het waterreservoir eruit kan. Ik hoef niet meer heen en weer met een maatbeker. Je hoeft geen moeite te doen voor het ontkalken van het apparaat. Dit is al inbegrepen. Bij mijn oude apparaat was dit een hele operatie met een slangetje onder water. Verder (wat ik niet wist!) heeft het strijkijzer ook verlichting! Super handig bij donkere kleding of als ik in de avond ga strijken. Het apparaat is mega snel. Je kunt een berg kleding strijken in een half uurtje. Het geluid is ook minimaal en niet storend.

Het enige nadeel wat ik kan bedenken, is dat je de kabel/stekker niet helemaal lekker erin kunt schuiven.

Pluspunten

• snel
  • licht
  • geen gedoe met ontkalken

Minpunten

• stekker/kabelopberger

m***************@g******** 12-07-2024

Ik was al een tijdje op zoek naar een nieuw stoomstrijkstation en het Tefal stoomstrijkstation Pro Express Vision GV9820 trok meteen mijn aandacht.

Tefal stoomstrijkstation Pro Express Vision GV9820:

Snel opwarmen, weinig wachttijd, direct klaar voor gebruik
verschillende, individuele programma's.
Slim programma, voor een slimme strijkervaring.
grote watertank, met 1,8 liter.
Kan gevuld worden met normaal water uit de kraan vanwege anti-kalkaanslag functie, dit bespaart u ook geld omdat er geen aparte gedestilleerd water moet worden gekocht.
Stoom, handmatig of automatisch met Smart-programma
Knop om individueel stoom af te geven en zo de kreukels beter los te maken.
Licht om elke rimpel te zien en te strijken.
Grote tijdsbesparing, met grote stapels strijkstapels.
Automatische uitschakeling na 8 minuten.
Super eenvoudig en handig strijkijzer dat als een vlieggewicht door de stof gaat.

- kleine opening van de watertank, ik heb een paar dingen gemist;
- Kamers moeten goed geventileerd zijn, anders heb je na korte tijd een sauna en alle ramen zijn beslagen of het brandalarm begint te piepen.
- De aansluitkabel van het stoomstation naar het strijkijzer is te kort.
- Na langdurig strijken (45 minuten) heeft zich door de stoom veel condens op het strijkijzer gevormd en op mijn voeten gedruppeld ; Wees voorzichtig, risico op brandwonden!!
- Ik mis een sproeimondstuk zoals mijn conventionele strijkijzer

Al met al kan ik het stoomstrijkstation alleen maar aanbevelen. De voordelen wegen hier zwaarder dan de nadelen en de nadelen liggen op het hoogste niveau.

Chandramukkhi 12-07-2024

Wat een Power!

Deze stoomgenerator zit netjes verpakt en ziet er stevig uit. Het opwarmen van de stoom duurt ongeveer 2 minuten. Je kan dus gelijk beginnen met strijken. Door het grote waterreservoir kun je best lang doorstrijken. het apparaat kent 3 temperatuur standen, 1 smart lamp instelling ( aan wanneer je horizontaal gaat strijken) en de Smartsteam-stand. Een functie waarbij het apparaat automatisch de stoomproductie start en stopt. Een soort van automatische piloot. Deze stoomgenerator heeft een hoge stoomproductie dus je bent zo door de strijk stapel! Kreuken zijn snel verleden tijd. Binnen enkele seconden heb je je trui kreukvrij gestreken. Wanneer je de strijkijzer niet gebruikt tijdens het strijken, klik je dit vast. De kalkverzamelaar is een ware uitkomst, het apparaat geeft zelf met een lampje aan zodra de kalkverzamelaar afgespoeld dient te worden onder de kraan. Als het waterreservoir weer gevuld moet worden, dan zie je een ander lampje branden. Een krachtige apparaat met vernieuwde functies om het strijken nog gemakkelijker te maken. I love it!

Pluspunten

• krachtig
  • antikalk systeem

Minpunten

• Groot

WRJ 11-07-2024

Blij dat ik glij!

"Yes! Dít is een fijn apparaat!", was mijn gedachte bij het eerste gebruik. Deze Pro Express Vision GV9822 strijkt fijn (glijdt soepel over alle soorten stoffen heen), staat stevig, de handset is licht qua gewicht en het geheel ziet er - voor zover een stoomgenerator dat kan - nog mooi uit bovendien!

De supersterke stoomkracht is perfect. Via het handvat kan de stoominstelling eenvoudig worden aangepast maar de automatische (Smart Steam) stand voldoet eigenlijk zó goed dat dát de stand van mijn voorkeur is geworden. In die automatische stand is het waterverbruik wellicht wat hoger dan want de max. 90 minuten die 'volgens de folder' haalbaar moeten zijn, heb ik nog niet bereikt; het is eerder max. 60 minuten, die met dit apparaat trouwens ook heerlijk voorbij glijden.

Het bijvullen van het waterreservoir is wat meer gedoe dan wat ik gewend was: helaas is er geen mogelijkheid om een deksel of klepje open te maken en vervolgens het water aan te vullen. Nee, het hele reservoir moet uit het basisstation (die moet dan ook eerst worden uitgeschakeld) worden gehaald. Dat ben ik anders gewend en vind ik wel een minpunt.

De slimme verlichting blijk ik in praktijk niet zoveel aan te hebben. De strijkplank staat bij ons op zolder onder het dakraam en daar komt doorgaans zoveel licht doorheen dat die verlichting in het niet valt. Dit geldt overigens ook voor de verlichting van de bediening op de handset; die is nauwelijks te zien. Maar misschien moet ik vaker in het donker gaan strijken ;)

Als het bijvullen van het waterreservoir 'gewoon' een kwestie was van volgieten en weer door, was het een perfecte stoomgenerator geweest. Maar al met al, absoluut geen spijt van deze aankoop!

Pluspunten

• Smart Steam: automatische stand, lekker makkelijk
  • Laag gewicht
  • Mooie kleur

Minpunten

• Waterreservoir alleen te vullen na verwijdering

pjv1973 10-07-2024

Zeer tevreden

Oke het kost wat centen maar wat is dit zijn geld waard. Wat een gemak is dit apparaat. Strijkijzer glijdt overal soepel doorheen met een behoorlijk krachtige stoomtoevoeging heb je alles binnen tien zo uit de kreukels. Groot waterreservoir ook een groot pluspunt. Geen gedoe meer met water bijvullen Erg tevreden.

CDMCkc 10-07-2024

Topper!

Top product! Strijkt heel licht en kreukelvrij. Ontkalken is eenvoudig zonder veel poes pas. Het lichtje is enorm handig als het net ff wat donker is de strijkkamer.
Enorm blij mee. Zeker zijn geld waard!

Pluspunten

• Licht
  • Lampje

emstelon 10-07-2024

Wat een power!!

Bij het uitpakken van deze stoomstrijkstation wordt je al vrolijk, het apparaat zit degelijk verpakt en ziet er geweldig stevig uit. Mooi design met een prachtige kleur. Het apparaat is in circa 2 minuten opgewarmd en heeft een groot waterreservoir, waardoor je best lang kan doorstrijken. In het handvat van devstrijkijzer kan je het apparaat in verschillende standen zetten. Zo heb je 3 temperatuurstanden, 1 smartlamp instelling waarmee het lampje gaat branden zodra je horizontaal gaat strijken en de Smartsteam-stand waarmee het apparaat automatisch de stoomproductie start en stopt. Deze stoomstrijkstation heeft een hoge stoomproductie en een hoge pompdruk, waardoor je sneller klaar bent met strijken. Kreuken zijn snel verleden tijd. En dat al zeker met de Boost functie, wouw wat een power komt er dan uit.
Vergeleken met mijn huidige Tefal stoomstrijkstation is de hogere stoomproductie en hogere pompdruk ook echt merkbaar. De strijkijzer zet je vast in parkeertijd en is dan gemakkelijk op te pakken, Mocht je het station niet op de strijkplank kan laten staan. Let op: je hebt wel een strijkplank nodig dat geschikt is voor een stoomstrijkstation, anders krijg je zeker water op de vloer. Ik gebruik de stoomstrijkstation vrijwel dagelijks en ben zeer tevreden en blij met dit apparaat. De kalkverzamelaar werkt echt goed, het apparaat geeft zelf met een lampje aan zodra de kalkverzamelaar afgespoeld dient te worden onder de kraan. Als het waterreservoir weer gevuld moet worden, dan geeft een ander lampje dat ook weer aan. Kortom, ik beveel deze stoomstrijkstation GV9822 ten zeerste aan als je veel moet strijken.
Ik kan deze stoomstrijkstation zeker aanraden.

Pluspunten

• Hoge stoomproductie met hoge pompdruk
  • Smartsteam-stand
  • Kalkverzamelaar
  • Groot waterreservoir
  • Lampje in strijkijzer

Vallekeberger 10-07-2024

Aanrader, niet twijfelen!

Heel blij met dit strijkijzer, definitief een aanrader!!!
Strijken is niet mijn favoriete klusje maar dit strijkijzer maakt het wel al fijner! Het warmt heel snel op, is gemakkelijk in het gebruik en het lampje is echt ideaal. Eerder had ik een ander stoomstrijkijzer waar ik ook al blij mee was maar als ik het vergelijk met deze valt die in het niet.

• Gebruiksgemak
  • Gewicht
  • Kwaliteit

Minpunten

• Prijs